piątek, 18 października 2013

Czy warto chodzić do Centrum Kształcenia Ustawicznego w Koszalinie?

Moja odpowiedź na tak postawione pytanie jest oczywista - pewnie że warto, ale właściwie dlaczego? Przecież muszę wstawać rano po całym tygodniu, mając przed sobą sobotę i niedzielę w szkole...

Po pierwsze do Centrum Kształcenia Ustawicznego uczęszczam już na trzeci kierunek, ukończyłem już następujące kierunki: Technik Informatyk, Technik BHP, a aktualnie uczęszczam na kurs Technik organizacji reklamy.

 Po drugie przychodzi mi na myśl najistotniejszy powód, w CKU Koszalin zdobywam wiedzę. Wiem, jak to zabrzmiało. Szkoła przygotowuje mnie do życia w taki sposób, że gdy pnę się po kolejnych szczeblach nauki wiem coraz więcej, przede wszystkim o sobie. Przekonałem się, że nauka niektórych przedmiotów przyszła mi bez trudu, do niektórych musiałem/muszę się bardziej przyłożyć, a do niektórych w ogóle nie mam zdolności np. programowanie strukturalne i obiektowe na Techniku informatyku. Odkryłem w sobie jakie przedmioty sprawiają mi największą przyjemność, a na które chodziłem tylko dlatego, że były w programie nauczania.

 W Centrum Kształcenia Ustawicznego nabyłem wiele umiejętności, które przydają się mi w codziennym życiu i pracy. Wiedzą mogę podzielić się również z innymi; pomóc im gdy potrzebują pomocy z danego zakresu np. przy komputerach. Pozwala mi na to wiedza zdobyta podczas uczęszczania na kierunek Technik Informatyk :).

Wiedzą zdobytą na kierunku Technik BHP mogę pomóc wielu osobom i być pożytecznym dla pracodawców. Na kierunku tym nauczyłem się wielu pożytecznych rzeczy; przeprowadzać ocenę ryzyka zawodowego w każdym zakładzie pracy, co jaki czas powinny być przeprowadzane kontrole, jaką ważność mają dokumenty w zakładach pracy, ile czasu powinny być przechowywane itp.

Na kierunku, na który obecnie uczęszczam - kurs technik organizacji reklamy zdobywam wiedzę, która pozwoli mi, podjąć pracę w agencji reklamowej, bądź w przyszłości otworzyć własną taką firmę ;-) Każde marzenie się spełnia ;-). Podczas uczęszczania na ten kierunek do tej pory nauczyłem się projektować logo, zrobić projekt swojej strony internetowej, zmontować własny filmik, obrabiać zdjęcia. Jestem bardzo zadowolony z poziomu nauczania na tym kierunku, jak i na poprzednich kierunkach.

W Centrum spotkałem wielu wspaniałych nauczycieli. Bardzo dobrze wykwalifikowane grono pedagogiczne, które podjęło się trudu nauczania innych. Wśród nauczycieli poznałem tych, którzy zaimponowali mi wiedzą, poczuciem humoru, elokwencją, postawą wobec człowieka - słuchacza nie tylko tego młodego. W CKU nie spotkałem nauczyciela który, zaszedłby mi za skórę swoją złośliwością, uszczypliwością czy tym, że małostkowo traktuje swojego słuchacza.

Kolejnym argumentem, dla którego warto uczęszczać do Centrum Kształcenia Ustawicznego w Koszalinie są koledzy. Poznałem tu, wielu wspaniałych ludzi. Z niektórymi po zakończeniu nauki utrzymuje kontakt po dziś dzień.

W Centrum jest miejsce dla każdego: ładnego, brzydkiego, grubego, szczupłego, niepełnosprawnego. Dla nauczycieli każdy jest taki sam, ma takie same prawa. Do Centrum może uczęszczać każdy niezależnie od wieku, bo jest to szkoła dla dorosłych.  W CKU odbywa się również wiele konkursów, w których aktywnie biorę udział. Z kolegami z kursu Technik organizacji reklamy zajęliśmy pierwsze miejsce, w konkursie matematycznym - pozdrawiam załogę ;-). Organizowane są również akcje charytatywne. Aktualnie odbywa się zbiórka pieniędzy na rzecz zwierząt w koszalińskim schronisku. Warto dorzucić cegiełkę do akcji i pomóc biednym zwierzakom przetrwać zimę.

Podsumowując mój tekst warto zapisać się do Centrum Kształcenia Ustawicznego w Koszalinie, choćby dziś. Można zdobyć wiedzę i zawód, który zapewni nam dobry start i byt w przyszłości, poszerzyć wiedzę i zdobyć nowe kwalifikacje zawodowe, nawet gdy już pracujemy w jakimś zawodzie, zakładzie pracy.

Jednym słowem WARTO uczęszczać do CKU Koszalin! Pozdrawiam wszystkich słuchaczy i całe grono pedagogiczne :)
Ł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz