piątek, 5 maja 2017

Dlaczego wybrałam/em CKU Koszalin - nowe rozdanie

Decyzję o nauce w Centrum Kształcenia Ustawicznego w Koszalinie podjęłam dlatego, iż ta szkoła daje mi możliwość kształcenia się w systemie zaocznym. Słyszałam wiele pozytywnych komentarzy na temat tej szkoły. Moi znajomi również do niej uczęszczali. Mówili, że ma bardzo dobrą renomę ze względu na wyniki, jakie osiągają absolwenci, jak również ze względu na wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną. Nauczyciele są bardzo pomocni, można zwracać się do nich z każdym problemem.
Szkoła ta daje wiele możliwości w kształceniu się, rozszerzaniu swoich horyzontów. W życiu wiele jest różnych sytuacji. Z różnych względów niekiedy osoby nie mają ukończonego gimnazjum. Ta szkoła daje tą możliwość. Oferuje również naukę w liceum, szkole policealnej. Ponadto nauka w tej placówce rozszerzona jest o różne specjalizacje, doskonalenia zawodowe. Utworzonych jest wiele kursów zawodowych, na które jest zapotrzebowanie na rynku pracy, z  których zamierzam skorzystać.
Obecnie uczęszczając do tej szkoły uważam, że wybrałam bardzo dobrą placówkę i jestem
w pełni zadowolona.
Anka



Zdecydowałam się podjąć naukę w CKU Koszalin w systemie zaocznym, ponieważ nie dysponuję czasem w tygodniu aby uczęszczać na zajęcia w trybie dziennym. CKU oferuje również duży zakres kwalifikacji zawodowych, którymi jestem zainteresowana. Chciałabym skończyć szkołę średnią aby w przyszłości dać przykład dzieciom oraz mieć więcej możliwości zawodowych w podjęciu pracy.  Przeprowadziłam małe rozeznanie wśród znajomych na temat  tej szkoły i większość osób ma dobrą opinię, dlatego to mnie również przekonało do takiego wyboru.
Magda

Nazywam się Agnieszka i chodzę do szkoły zaocznej CKU (Centrum Kształcenia Ustawicznego) na semestr ILZ. Ze wszystkich szkół wybrałam właśnie tę szkołę, ponieważ moja siostra do niej chodziła i wyraziła bardzo pozytywną opinię na jej temat o czym sama się przekonałam, bo mi również się w tej szkole bardzo podoba. Jest to również pierwsza szkoła zaoczna, która powstała w Koszalinie, co zachęca aby się do niej zapisać.
Do szkoły zaocznej postanowiłam pójść, aby kontynuować dalszą naukę, a z powodu tego, że zbytnio nie mam czasu, aby na co dzień do niej uczęszczać, wybrałam szkołę na weekendy. Jest to o wiele  mniej skomplikowane rozwiązanie, dzięki temu mogę podejmować w tym czasie pracę i się usamodzielniać. Niestety jedynym minusem w wykonywaniu dwóch rzeczy na raz jest to, że nigdy nie ma czasu na odpoczynek, ale z drugiej strony jest to plus, ponieważ dzięki temu człowiek umacnia swoją psychikę i uczy się poświecenia wielu rzeczom, aby dojść do swego celu.
Wszyscy polecali mi technikum bądź zawodówkę, ponieważ według nich od razu po tych szkołach można mieć pracę. Osobiście uważam, że o wiele lepsze jest pójście do liceum, a następnie ukończenie matury i pójście na studia, w tym czasie nawet bez wykształcenia można podjąć się jakiejkolwiek pracy, a zdobycie zawodu nie zawsze oznacza szybkie znalezienie pracy. Ucząc się w liceum mam również czas na to, aby zastanowić się kim konkretnie chciałabym być w przyszłości.
Człowiek, który jest wyuczony ma w życiu o wiele prościej, i w stosunkach międzyludzkich i w relacjach z samym sobą. Nauka nie idzie w pole i to czego człowiek się nauczył zostanie mu w pamięci. Przydaje się to wszystko w życiu codziennym, np. wyliczenie rachunków, w życiu towarzyskim, aby móc się wyrazić na jakikolwiek temat np. z historii, polskiego, w pracy, w której trzeba znać chociażby ortografię, albo podstawowe programy komputerowe, a nawet w życiu rodzinnym, gdy dziecko przyjdzie po pomoc z pracą domową. Nauka jest nam potrzebna i zawsze będzie!
Agnieszka

Moją przygodę z CKU Koszalin zaczęłam, aby móc podejść do matury, osiągnąć jeden cel więcej w swoim życiu, przypomnieć sobie języki obce i inne ciekawe informacje na temat życia, ludzi, gdzie do tej pory nie zwracałam na to uwagi. Mam nadzieję, że dzięki zdobywaniu jeszcze większej wiedzy, podczas kształcenia się w szkole CKU, będę spełniać swoje marzenia, oraz osiągać życiowe cele.
Aneta

Zapisałam się do CKU Koszalin, ponieważ chcę zdobyć wykształcenie średnie. Podjęłam kontynuację nauki, gdyż chcę poszerzać swoją wiedzę, kształtować swój charakter, oraz zwiększyć szansę na znalezienie dobrej pracy, która wpłynie na poprawę moich warunków życia.
Kamila

Mam na imię Kamila i mam 26 lat. Wybrałam szkołę CKU, ponieważ chcę zdobyć wykształcenie średnie. Wcześniej nie w głowie mi była nauka. Teraz jest mi wstyd, gdy ludzie w Urzędach pytają o moje wykształcenie.
Jestem w piątym miesiącu ciąży. Po urodzeniu dziecka zamierzam dalej kontynuować naukę, ponieważ będę miała możliwość zabierania dziecka na zajęcia. Bardzo mi to odpowiada, bo nie chcę mieć żadnych zaległości.
Szkołę poleciła mi znajoma, której syn uczęszczał do tej szkoły. Od niej, jak również od pani z sekretariatu dowiedziałam się, że nauczyciele są bardzo pomocni i gdy czegoś nie będę rozumiała wytłumaczą mi jeszcze raz. Moją słabą stroną od zawsze była matematyka, jednak wybierając tę szkołę zobaczyłam, że wcale nie jest taka straszna.
Jestem bardzo zadowolona z dokonanego przeze mnie wyboru.
Kaśka

Do CKU przyszedłem, ponieważ zainteresowały mnie kursy kwalifikacyjne. Szkołę polecił mi mój kolega, który uczęszczał do tej placówki. Ja z racji tego, że nie zdobyłem średniego wykształcenia i matury z powodu wcześniejszego pójścia do pracy. Po tych paru latach przerwy postanowiłem wrócić i dokończyć naukę. Mam nadzieję, że dotrwam do końca. Mam silną motywację, więc powinno się udać. Chciałbym zdobyć kwalifikacje, ponieważ przydadzą mi się bardzo do zawodu, który wykonuje od kilku lat.
Wojciech

Do CKU przyszłam ponieważ chciałam uzupełnić swoje wykształcenie. Szukałam dobrej szkoły, która pomogłaby mi to osiągnąć. Rynek pracy w dzisiejszych czasach jest bardzo wymagający. Nieraz spotkałam się z tym, że pracodawcy zwracali dużą uwagę na wykształcenie. Nauczyciele w szkole, którą wybrałam są mili i skłonni do pomocy. Dużym atutem szkoły jest to, że jest w pełni bezpłatna. Mogę uczyć się w systemie zaocznym i nie koliduje to z moją pracą. Ucząc się w liceum w CKU mogę jednocześnie uczestniczyć w kursach, po których mogę zdobyć zawód technika.
Szkoła posiada bibliotekę, w której jest dostęp do książek i materiałów potrzebnych do nauki. Według opinii znajomych szkoła dobrze przygotowuje słuchaczy do matury. Zdanie jej jest moim marzeniem.
Anna 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz